بلاگ

لوپ ها چند نوع هستند!؟

لوپ ها چند نوع هستند!؟

لوپ یا سیم پیچ های هم مرکز (Cocentric Coil)

می توان گفت نوعی از طراحی سیم پیچ است که بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت فلزیاب ها دارد. این سیم پیچ ها دو سیم پیچ دایره ای شکل هستند که شعاع کمی دارند و در برخی موارد ضخامت آن ها متغیر است.

در مرکز آن ها ممکن است فضای خالی وجود داشته باشد و یا با جسم یا ماده ای متفاوت پر شود. بسیاری از تولید کنندگان طرح سیم پیچ های خود را به حالت شبکه ای تغییر داده اند در این حالت طرح سیم پیچ مشابه نوع هم مرکز است ولی سیم پیچ ها به صورت یک شبکه ی تار عنکبوت در هم تنیده پیچیده می شود.

لوپ یا سیم پیچ های بیضوی (elliptical Coil)

این طرح در سیم پیچ فلزیاب ها درست همان سیم پیچ های هم مرکز را تقلید می کند با این تفاوت که سیم پیچ به صورت یک بیضی پیچیده می شود. تفاوت این دو نوع سیم پیچ را می توان اینگونه توجیه کرد:

فرض کنید سیم پیچ هم مرکز با قطر حدود 8 در 8 اینچ داشته باشیم، چنانچه از عرض 8 کاسته و به طول سیم پیچ بی افزاییم، به طور مثال سیم پیچی با عرض 6 و طول 10 بسازیم، توانسته ایم سیم پیچی بیضی درست هم وزن سیم پیچ هم مرکز قبلی ولی با پوشش بیشتر بسازیم. در واقع مزیت سیم پیچ بیضوی نسبت به نوع هم مرکز تنها تفاوت در میزان پوشش دهی بستر مورد نظر در عین حفظ وزن سیم پیچ است.

لوپ یا سیم پیچ D شکل (Double D Shaped Coil)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید